Sociale medier – Se vores liste med de bedste sociale medier

Langt de fleste af os har en eller flere profiler på sociale medier. Facebook er, hvilket næppe er en overraskelse – den absolut største indenfor sociale medier, men der findes også en lang række mere og mindre kendte alternativer til Mark Zuckerbergs kæmpesucces. I denne artikel har vi samlet de bedste sociale medier.

Når man siger sociale medier eller social media, er Facebook, Snapchat, Instagram og Twitter som regel det første, de fleste tænker på. Der findes dog også en lang række andre platforme, hvor man kan interagere med andre på nettet. I denne artikel præsenterer vi dig for en række af disse. 

Flickr

Flickr kan sammenlignes med Instagram, da platformen hovedsageligt benyttes til at dele billeder med de andre brugere på sitet. Flickr adskiller sig dog fra Insta, da det handler mere om at vise smukke og geniale fotos, end det handler om at dele øjebliksbilleder fra sit eget liv. Sitet henvender sig derfor især til folk med en fotograf i maven, som trænger til at få udløb. 

LinkedIn

LinkedIn er efterhånden blevet en af de helt store drenge i klassen, men hvor de fleste andre sociale medier er tiltænkt det private, er LinkedIn som udgangspunkt skabt til professionelle – eller i hvert fald tiltænkt som et værktøj, som kan benyttes i forbindelse med ens karriere. 

På LinkedIn består din profil af informationer om arbejdserfaring, projekter og uddannelse. LinkedIn kan benyttes som et online CV, men bruges i høj grad også til at finde nye jobs, få sparring og til at pleje sit netværk. 

TikTok

Medmindre du har trukket netkablet, har du med sikkerhed hørt om TikTok. Det sociale medie er tidligere kendt som Musical.ly, men efter et kinesisk opkøb i 2017, blev platformen kombineret med en anden og fik derefter navnet TikTok. 

TikTok kan bedst beskrives som hybrid af YouTube, Snapchat og Instagram. På platformen deler man små videoer på op til 60 sekunders varighed. Videoerne kan indeholde sang, dans, pranks, jokes, memes og hvad end man ellers kan finde på. 

TikTok er især populær blandt unge, som hurtigt kan få adskillige visninger på deres indhold, hvilket kan være svært på fx YouTube og Instagram.

Google+

Efter Facebook havde taget verden med storm, var det kun naturligt, at andre ville forsøge at gøre dem kunsten efter. Google’s bud på et socialt medie var Google+, som ikke nødvendigvis skulle erstatte Facebook helt, da platformen tilbød en række andre funktioner og henvendte sig til et lidt andet publikum. 

På blot 14 dage formåede Google at få over 10 millioner brugere og efter 3 uger var de oppe på mere end 20 millioner oprettede profiler. 

Til trods for den indledende succes, endte det sociale medie dog med at blive lukket ned i 2019.

Vil du læse mere om emner som disse, kan du besøge livsstilen.dk.

Scroll til toppen